Blog kancelarii

Aktualności podatkowe tygodnia – Czy elektroniczny certyfikat rezydencji wystarczy do określenia lokalizacji siedziby przedsiębiorcy?

Gawlak-200x200Nie zawsze odliczymy podatek od straty

Strata na działalności statutowej nie upoważnia do odliczenia od niej podstawy opodatkowania – tak brzmi wyjaśnienie dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji z 2 września br. o sygn. lBPB-1-3/4510-654/16-1/MO. Sprawa dotyczyła szpitala, który jako placówka medyczna realizuje cel statutowy. W związku z tym – zwolnienie z podatku zostało już wykorzystane, a przychody i koszty szpitala są neutralne podatkowo.


Niższy podatek wyłącznie za wstęp

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji z 14 września br. o sygn.IBPP2/4512-452/16-2/WN potwierdził, iż udostępnianie stołów bilardowych za odpłatnością nie może zostać objęte preferencyjną 8-proc. stawką VAT. Obniżony podatek stosuje się wyłącznie wtedy, gdy należność za usługi związane z rekreacją, ogranicza się wyłącznie do opłaty za wstęp na teren obiektu.


Fiskus akceptuje tylko polski podpis

Ministerstwo Finansów potwierdza, iż przedsiębiorca, który uzyskał podpis elektroniczny zagranicą, nie wykorzysta go w celu przesłania fiskusowi jednolitego pliku kontrolnego. Jest to spory problem, jednak niewykluczone jest, iż zostanie on przyszłości rozwiązany. Resort zapewnia, bowiem, że trwają prace nad umożliwieniem wykorzystywania zagranicznego podpisu w Polsce.


Certyfikat rezydencji tylko drogą pocztową

Izba Skarbowa w Poznaniu w interpretacji o sygn.ILPB3/4510-1-281/16-4/ŁM uznała, iż elektroniczny certyfikat rezydencji nie wystarczy do udowodnienia miejsca siedziby podatnika w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – konieczna jest wersja papierowa.